Mapa grada Tuzle

LOKACIJE RASKRSNICA SA SEMAFORIMA
1. BKC
2. OMEGA
3. MEJDAN
4. HIGIJENA
5. KULA
6. MERKATOR
7. HOTEL TUZLA
8. SJENJAK
9. BRČANSKA MALTA
10. BEČAREVAC
11. SLAVINOVIĆI
12. RASKRSNICA U ULICI ARMIJE RBIH
13. MALA PIJACA
14. BULEVAR
15. CRVENI 7
16. TENIS
17. MUP TK
18. DOM ZDRAVLJA
19. KANTON
20. IRAC

Sistem automatskog upravljanja semaforima – “zeleni val” čine sljedeće raskrsnice tranzitnog puta kroz Tuzlu tzv. “južne magistrale”:
1) Brčanska malta
2) Sjenjak
3) Hotel Tuzla
4) Merkator
5) Kula
6) Higijena
7) Mejdan
8) Omega
9) BKC

Optimalna brzina kretanja vozila 50 km/h.
Novi upravljački uređaji su međusobno povezani GPRS modemima kao i sa nadzornim računarom.
Upravljački uređaji su modularni što omogućava dalju nadogradnju sistema.

Pravila prvenstva prolaza u slučaju “duplih zelenih svjetala”

U Tuzli se zna dogoditi da se u isto vrijeme upale zelena svjetla na semaforu za regulaciju kretanja pješaka i zelena svjetla ze vozače, na dopunskim semaforskim znakovima.
U takvim slučajevima često se zaboravi ko ima prednost i kada pa smo tom prilikom pripremili jedan edukativni članak, koji će razmotriti kako zakon rješava dupla zelena svjetla na semaforima.

ZAKON O BEZBJEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA BIH

7. SAOBRAĆAJ NA RASKRSNICI.

(Član 52.)

(1) Ako  je  uređaju  za  davanje  svjetlosnih  saobraćajnih znakova  za  regulisanje  saobraćaja  na  raskrsnici  dodat  jedan  ili više dopunskih znakova u obliku zelene svijetleće strelice, vozač može  vozilom  da  prođe  svjetlosni  znak  i  da  se  kreće  u  pravcu označenom  zelenom  svjetlećom  strelicom  i  za  vrijeme  dok  je upaljeno  crveno  ili  žuto  svjetlo, pri  čemu  ne  smije  da  ometa saobraćaj  vozila  koja  se  kreću  po  putu  na  koji  ulazi  i mora  da propusti pješake koji prelaze preko kolovoza.

20. OBAVEZE PREMA PJEŠACIMA

(Član 111.)

(1) Ako  je  saobraćaj  na  obilježenom  pješačkom  prelazu regulisan  svjetlosnim  saobraćajnim  znakovima  ili  znacima ovlašćenog  lica,  vozač  je  dužan  da  zaustavi  vozilo  ispred pješačkog  prelaza  kad mu  je  datim  znakom  zabranjen  prolaz,  a ako mu  je  na  takvom  prelazu  datim  znakom  dozvoljen  prolaz, vozač  ne  smije  da  ometa  prolaz  pješaka  koji  su  već  stupili  na pješački prelaz.

(2) Ako se obilježeni pješački prelaz iz stava (1) ovog člana nalazi na ulazu na bočni put, vozač koji skreće na taj put dužan je da  skreće  smanjenom  brzinom  i  propusti  pješake koji  su  već stupili ili stupaju na pješački prelaz i, prema potrebi, da zaustavi vozilo kojim upravlja da bi propustio pješake.
(3) Ako  na  obilježenom  pješačkom  prelazu  saobraćaj  nije regulisan uređajima za davanje svjetlosnih saobraćajnih znakova ni znakovima ovlašćenog lica, vozač je dužan da zaustavi vozilo pred  takvim  pješačkim  prelazom  da  bi  propustio  pješake  koji prelaze ili stupaju na pješački prelaz, ili nedvosmisleno pokazuju namjeru da pređu preko pješačkog prelaza.

Vidimo, da zakon rješava situaciju koja se događa kada se istovremeno dozvoli prelazak i vozilima i pješacima i da ne postoji ništa sporno u implementaciji dodatnih svjetala za regulaciju kretanja motornih vozila.

Ono što smeta i zbunjuje građane je neprimjenjivanje tog zakona od strane vozača. Nadamo se da je uzrok takvog ponašanje neznanje, koje se može jednostavno korigovati edukacijom.